2002
“Lief dagboek,
Vandaag was de Citotoets. Het ging niet zo goed.
Nu afwachten, spannend! Ik weet nog niet wat
ik wil worden. Ik denk dat ik gewoon een eigen
manege wil. Of boeken schrijven…“
2002
“Lief dagboek,
Vandaag was de Citotoets. Het ging niet zo goed.
Nu afwachten, spannend! Ik weet nog niet wat
ik wil worden. Ik denk dat ik gewoon een eigen
manege wil. Of boeken schrijven…“
De Cito-toetsuitslag bleek inderdaad teleurstellend. Door een black-out scoorde ik Leerwegondersteunend onderwijs (LWOO). Mijn meester besloot dat ik het ‘mocht proberen’ op het VMBO-t. Ondanks, of misschien wel dankzij het lage advies, wilde ik mezelf bewijzen. Aan de mensen om mij heen, maar vooral aan mezelf. In relatief korte tijd stroomde ik door naar HAVO. Ik heb mijn carrière te danken aan Lauren Conrad en Whitney Port, want door de serie The Hills besloot ik modejournalist te worden. Een studie aan de School van Journalistiek volgde.
The junior wears Prada Zara
Na een studie aan de School voor Journalistiek, schreef ik op 20-jarige leeftijd nieuwsberichten voor het Algemeen Dagblad. Al snel liet ik die wereld achter me, om mijn The Devil Wears Prada-droom na te jagen als editor bij het tijdschrift Glamour. Een kledingkast vol Prada bleek – in tegenstelling tot in de film - nog niet haalbaar, maar een functie als digital content manager daarentegen wel. Als jongste staflid van G+J Uitgevers (later HEARST), was ik betrokken bij de digitale strategie van Glamour. Jaren van schrijven, het bepalen van content strategieën en het samenwerken met multinationals waaronder L’óreal en H&M schoten aan me voorbij. Je kent vast het gevoel: nog maar kort geleden betrad je als junior voor het eerst de werkvloer en ineens ben je de dertig gepasseerd en heb je al een deel van je carrière achter je. ;-)
Waar het woord commercie bij veel journalisten is als vloeken in de kerk, bood het mij juist enorm veel uitdaging. Ik kreeg energie van samenwerkingen met merken en PR-bureaus en werkte graag aan branded content artikelen. Ook zoekmachineoptimalisatie wist mijn aandacht te trekken. Ik ontdekte hoe een groot merk als Glamour naar nummer 1 posities in Google wist te klimmen door middel van geoptimaliseerde teksten. Als kers op de taart kon ik tijdens mijn zwangerschap de rol van adjunct-hoofdredacteur (a.i.) vervullen.
Wat dit verleden te maken heeft met het tekstbureau van nu? Het is de fundering van mijn huidige bedrijf. Na mijn jarenlange ervaring als digital content manager bij een internationaal tijdschrift, ontwikkelde ik een ijzersterk netwerk van de beste journalisten van Nederland. Daarnaast weet ik als geen ander welke behoefte de journalist heeft en hoe je een commerciële boodschap aantrekkelijk maakt. Ten slotte weet ik door mijn jarenlange ervaring als digital specialist ook hoe je hoog scoort in Google.
tot een functie als adjunct-hoofdredacteur (a.i.)
Toen ik in februari 2019 moeder werd, besefte ik dat ik toe was aan de volgende stap. Toen ik vier weken na de geboorte van mijn dochter een dierbare vriendin verloor, voelde ik aan alles dat ik iets anders wilde. Mijn vriendin is maar 28 jaar geworden, maar leefde op dat moment haar droomleven. Ik besefte dat het aan mijzelf was om mijn ideale leven te creëren. Daarnaast ervaar ik heel sterk dat ik mijn dochter dat ook wil meegeven.
Ik voelde al langer dat ik graag impact wilde maken met mijn teksten. Ik besloot om het roer om te gooien en door te gaan als zelfstandig (seo) copywriter. In korte tijd deelde ik mijn kennis en schreef ik als freelance copywriter in opdracht van PR-bureaus voor multinationals waaronder Heineken en Accor en sociaal maatschappelijke organisaties waaronder Blijf Groep en Simavi. Binnen een half jaar stroomde mijn agenda vol en merkte ik dat ik steeds vaker tegen mijn gevoel in ‘nee’ moest verkopen.
Kortom: al snel bleek de vraag naar blogs en persberichten groter dan ik kon aanbieden. Daarom heb ik in inmiddels besloten om mijn netwerk van talentvolle tijdschriftjournalisten in te zetten om zo meer impact te maken voor bedrijven. Zo ben je als klant gegarandeerd van teksten op het allerhoogste niveau en maken we samen impact!
✓ Ik schreef in mijn leven een tiental dagboeken vol.
De rode draad? Die eerste kus die jaar in jaar uit op zich liet wachten. (inmiddels kan ik ‘m van mijn lijstje afstrepen).
✓ Ik droomde altijd van een volledige boekenkastwand, totdat Marie Kondo haar intrede deed.
Tegenwoordig ben ik getrouwd met Kindle, mijn e-reader.
✓ Ik ben bang in het donker na het zien van een enge film.
Ik trek dan de hele nacht sprintjes van mijn toilet naar de slaapkamer om zo mijn veiligheid te garanderen.
✓ Ik dans en zing graag met mijn 3-jarige dochter in de woonkamer.
Helaas weet ze kwaliteit nog niet op waarde in te schatten en beveelt ze me regelmatig om te stoppen.
✓ Ik ben periodes gek op persoonlijke ontwikkeling en bijbehorende boeken, podcasts en cursussen.
Om na een tijdje enorm opstandig te worden en alles weer aan de kant te schuiven.
✓ Ik luister waar en wanneer het kan naar podcasts dus nee,
ik ben niet gek geworden als ik midden op straat in lachen uitbarst - het waren Marc-Marie en Aaf.
✓ Ik ging twee keer de ring in voor een kickboksgevecht en won deze partijen.
✓Ik geloof in manifesteren. Als je iets echt wil, dan is er een manier om dat te bereiken.
✓ Ik fantaseer daarom over een miniboerderij met een paard in de achtertuin.
Enige kanttekening: ik moet daarvoor eerst mijn spinnenangst overwinnen.
✓ Dat zenuwachtige kriebeltje in mijn onderbuik blijf ik voelen zodra ik een tekst naar een klant stuur.
Zelfs na al die persberichten en teksten voor merken als Heineken, Breitling, Accor en Nike.
✓ Ik ben afgelopen zomer 30 geworden, maar stond een jaar geleden als
19-jarige met mijn twee vriendinnen in een club in Barcelona.
Ik zie in Google Analytics dat je tot de laatste letter gekomen bent. ; -)
Vertel je me nu ook iets over jou?