Laat je persbericht schrijven en
genereer meer (media-)aandacht 

Binnen 48 uur een origineel en nieuwswaardig persbericht in je mailbox

Snel

Heb je last minute een persbericht nodig? Je hebt de eerste versie binnen 48 uur in je mailbox!

Nieuwswaardig

Door mijn ervaring als tijdschriftjournalist weet ik precies wat de media aanspreekt.

Origineel

Ik sta bekend om inhoudelijke persberichten met een originele invalshoek. 

Herken jij de volgende overtuiging?  "Het is bijna onmogelijk om op te vallen bij journalisten  door de hoeveelheid persberichten die ze ontvangen." 

Door mijn jarenlange ervaring weet ik precies wat een bericht nodig heeft om de aandacht te trekken én vast te houden.


Ja, journalisten krijgen dagelijks enorm veel persberichten. Het overgrote deel gaat vrijwel direct in de digitale prullenmand. Als voormalig digital content manager van een internationaal tijdschrift kan ik het weten. Als journalist ontving ik 8 jaar lang ongeveer 20 persberichten per dag. 85 procent daarvan ging linea recta mijn prullenmand in. Ik ben niet van de bètawetenschappen, maar een simpele rekensom leert dat dit om ongeveer 30.600 persberichten gaat.

Excuus als het een persbericht over jouw product of dienst betrof… ; -)

Toch heb ik goed nieuws! Het is helemaal niet onmogelijk om op te vallen. Je moet alleen aanvoelen wat een journalist belangrijk vindt. Hiervoor moet je denken als een journalist en laat mij dat nu net zijn!

Commercie en journalistiek combineren? Het is inderdaad een vak apart. Door mijn jarenlange ervaring weet ik precies wat een bericht nodig heeft om de aandacht te trekken én vast te houden.
Hoger in Google door SEO blogs door Babette Grunder

De kracht van een goed persbericht

Veel bedrijven en ondernemers kennen inmiddels de kracht van een sterk persbericht. Maar hoe zet jij het verhaal goed op papier? Vaak zie ik dat een persbericht veel vakjargon kent, de schrijver te veel wil vertellen of dat de tekst te commercieel is. Zo is een nieuwe collectie voor jouw merk een hoogtepunt, maar voor een journalist heeft dit weinig nieuwswaarde. Die ontvangt hier ieder kwartaal wel honderden persberichten over. Als schrijver weet ik perfect uit te zoomen. Dat zorgt ervoor dat ik in de details vaak de nieuwswaarde vind.

Wat een persbericht van mijn hand jou concreet kan opleveren?
✓ Je bouwt een relatie op met de journalist door regelmatig een goed persbericht te sturen.
✓ Wanneer mensen over je product of dienst blijven lezen, pakken ze het sneller op. Dat is de kracht van herhaling.
✓ Het vergroot de kans op een publicatie.
✓ Het vergroot je zichtbaarheid.
✓ Met een publicatie claim je jouw expertstatus.
✓ Het is vaak een goedkopere oplossing dan advertentieposities inkopen.
✓ Met een publicatie spreek je een nieuwe doelgroep aan.

Zo gaan we te werk

  • Tijdens de telefonische kennismaking bespreken we je doelen, je wensen en je verwachtingen. Wil je een Nederlandse vertaling van een Engels persbericht? Of wil je dat ik zelf op zoek ga naar een creatief haakje? Wil je het zakelijk of informeel? Wil je het in de tweede of derde persoon? Etc. 
  • Je levert alle informatie aan via een formulier.
  • Ik koppel per mail terug hoe ik de tekst wil insteken.
  • Vervolgens ga ik aan de slag met schrijven. Het tarief is inclusief 1 correctieronde.
                   

FAQ persberichten

Heb ik er zelf nog werk aan het schrijven?

Na het invullen van het informatieformulier kun jij het schrijfproces volledig loslaten.

Mag ik punten nog toevoegen?

Je hebt na het inleveren nog recht op één correctieronde waarin je feitelijke onjuistheden of kleine aanpassingen kan doen. Alle aanpassingen buiten die correctieronde zijn op basis van een uurtarief van €85 excl, btw.

Stuur jij het uit naar de pers?

Nee, het persbericht stuur je zelf uit. Wil je dit proces ook uit handen geven? Dan kan ik altijd meedenken wel PR bureau bij je past.

Heb ik invloed op wat er geschreven wordt?

Zeker! Je kunt al je wensen kwijt op het informatieformulier.

Kun je een publicatie garanderen?

Nee, dat is niet mogelijk. In de praktijk blijkt wel dat het vaak lukt, maar ik kan geen garantie geven. Daarnaast kan een persbericht ook al geslaagd zijn doordat je op die manier een relatie opbouwt met de journalist. Schrijf je een persbericht alleen met doel een publicatie te scoren? Dan is het misschien verstandiger om een advertorial in te kopen. Mijn expert tip aan jou: probeer het altijd eerst via free publicity. Je kunt altijd nog mediaruimte aankopen. ;-)

                 

Schreef voor:

null         null       null          null          null    

"Wij moeten voor veel klanten last minute schakelen. Daarom is het werken met Babette zo ontzettend fijn. Ze past haar tempo aan op onze wens en denkt altijd met ons mee. Op die manier krijgt een persbericht nog meer nieuwswaarde en halen wij daardoor betere resultaten. Elk bericht is uniek en loopt tekstueel heel goed waardoor het voor de ontvanger prettig is om te lezen. Wij zijn heel blij dat Babette ons helpt met de copy voor onze persberichten."
Claire Slootheer
Claire Slootheer

Owner creative PR agency Iconic Studios

"Babette voelt perfect aan hoe een tekst voor een persbericht of ander bericht geschreven moet worden. Na een korte brainstorm waarin we doelstelling, targetgroep en tone-of-voice doornemen, komt ze terug met een echt inhoudelijke tekst. Knap hoe zij duiding en koppeling aan trends of relevantie van het moment perfect kan benoemen. Goed schrijven is niet alleen een vak maar vooral een kunst. Babette beheerst die!"
Annet Goede van Cream PR
Annet Goede

Owner Cream PR

"Babette ziet direct waar je behoefte aan hebt. Zonder te veel tijd kwijt te zijn in het geven van input, pakt Babette direct de opdracht op, en komt snel terug met een duidelijke tekst of persbericht. Ze heeft snel door waar de nieuwswaarde ligt en welke strategie gekozen moet worden. Daarnaast is Babette iemand met wie je makkelijk samenwerkt! Een aanrader om mee samen te werken!"
Stéphanie Rosmalen PR

Stéphanie van Rosmalen
Owner Rosmalen PR

Zet vandaag nog je eerste persbericht uit!

Het is tijd om een persbericht te laten schrijven. Je profiteert van 10 jaar ervaring van een top-expert in de media. Ontvang binnen 48 uur een persbericht