Door mijn jarenlange ervaring weet ik precies wat een bericht nodig heeft om de
aandacht te trekken én vast te houden.
Ja, journalisten krijgen dagelijks enorm veel
persberichten. Het overgrote deel gaat vrijwel direct in de
digitale prullenmand. Als voormalig digital content manager van een internationaal tijdschrift kan ik het weten. Als journalist ontving ik 8 jaar lang ongeveer 20 persberichten per dag. 85 procent daarvan ging linea recta mijn prullenmand in. Ik ben niet van de bètawetenschappen, maar een simpele rekensom leert dat dit om ongeveer
30.600 persberichten gaat.
Excuus als het een persbericht over jouw product of dienst betrof… ; -)
Toch heb ik goed nieuws! Het is helemaal niet onmogelijk om op te vallen. Je moet alleen aanvoelen wat een
journalist belangrijk vindt. Hiervoor moet je denken als een journalist en laat mij dat nu net zijn!
Commercie en journalistiek combineren? Het is inderdaad een vak apart. Door mijn jarenlange ervaring weet ik precies wat een bericht nodig heeft om de aandacht te trekken én vast te houden.