Een blogabonnement is de ideale uitkomst voor ondernemers met weinig tijd of zin

Een blogabonnement: wat zijn de voordelen - en wanneer is het niks voor jouw merk?

03 november 2022

Heb je al een begin gemaakt met een blog voor je bedrijf, of is het iets waar je nogal tegenaan hikt? Je bent niet de enige, er zijn veel ondernemers die tijd tekort komen. Of die niet goed weten hoe ze het meeste uit hun bedrijfsblog kunnen halen. Dan is een blogabonnement ideaal. Je hebt voor een vast bedrag per maand of periode geen zorgen meer om je blog, want je krijgt de teksten van professionele copywriters. En een blogabonnement heeft nog meer voordelen. 

Waarom bloggen: de redenen

First things first: waarom zou je eigenlijk geld en effort steken in een blog? Je hebt het veel te druk met het verkopen van je diensten of producten. Als eerste is een blog een handige manier om je bedrijf beter vindbaar te maken op het internet. Hoe dan? Door je blogs SEO-proof te maken. Je trekt daarmee meer websitebezoekers aan en je lokt ze gericht naar je salespagina. Daarnaast geef je jouw bedrijf een stem: je laat zien waar je bedrijf voor staat en je biedt je klanten en websitebezoekers waardevolle informatie aan. Door jouw waardevolle kennis in een blog te gieten, word je gezien als een expert op jouw vakgebied. Hierdoor krijg je dus een autoriteit status en maak je meer kans op PR.

Wat levert een goede blog je op?

  1. Een betere ranking in de zoekmachines
  2. Meer websitebezoekers
  3. Meer verkeer naar je salespagina 
  4. Terugkerende websitebezoekers
  5. Een goede positionering in de markt
  6. Een expertstatus
  7. Vertrouwen bij je potentiële klanten
  8. Naamsbekendheid

Al deze punten samen zorgen uiteindelijk, als je je salesfunnel goed op orde hebt, voor meer sales. Ka-ching!

Bloggen is een vak apart

Het doen van zoekwoordenonderzoek, research, een duidelijke opbouw van je teksten maken en het verder SEO-proof maken van je blog is het begin. Doe je dit niet? Dan is de kans groot dat je blog niet relevant en dus niet interessant is voor je lezers. En wanneer iemand op jouw blog komt en daar niet vindt wat hij of zij daar zoekt, is de kans groot dat degene jouw website nooit meer bezoekt. Balen! 

Bloggen is ook iets wat je moet interesseren en wat je plezier geeft. Niets is irritanter dan uren naar een leeg document staren, omdat je geen inspiratie voor je blog hebt of niet weet hoe je jouw kennis onder woorden moet brengen. Of de woorden vloeien wel uit je vingers en je typt binnen no-time een blog, maar verliest daarbij totaal het doel uit het oog. Waardoor je uiteindelijk een ellenlang epistel hebt gemaakt waar niemand op zit te wachten. Bloggen is dus een vak apart, iets waar je skills voor moet hebben. Het is dus slim om het bloggen uit te besteden aan een expert. 

Voor wie is een blogabonnement interessant?

Heb je een eigen bedrijf of ben je zelfstandig ondernemer? Je hebt waardevolle informatie voor je doelgroep. Je kunt ze helpen met hun vraagstukken, door je blog hierover te laten gaan. Maar je: 

  1. Hebt weinig of geen tijd om zelf blogs te schrijven
  2. Weet niet hoe je moet beginnen met het opzetten van een bedrijfsblog
  3. Wil wel een blog hebben, maar je ziet er als een berg tegenop om deze te schrijven
  4. Je mist vaak inspiratie om een blog te schrijven
  5. Weet vaak niet wanneer het nou -dt, -d of -t is

Herkenbaar? Dan ben je de juiste kandidaat voor een blogabonnement. 

Waar moet je rekening mee houden met het afsluiten van een blogabonnement?

Sluit je een blogabonnement af puur om beter gevonden te worden via de zoekmachines? Of  verwacht je binnen 2 of 3 maanden al op nummer 1 in Google te staan? Dan moeten we je teleurstellen. Zo werkt het niet. Bloggen is iets waar tijd in gaat zitten en wat je vooral moet inzetten om je doelgroep te helpen. Want een blog die puur gericht is op het beter ranken in de zoekmachines en niet op het helpen van je doelgroep, slaat volledig de plank mis. Dit soort blogs schrijven wij dus niet. 

Wil je inhoudelijk goede blogs publiceren met waardevolle informatie als cadeau aan je lezers? Dan is een blogabonnement wel iets voor jou. Een kortetermijnstrategie met bloggen brengt je nergens, een langetermijnstrategie helpt je onder andere met het behalen van meer websitebezoekers, naamsbekendheid, een expertstatus en het krijgen van vertrouwen van je potentiële klanten.

Hoe werkt een blogabonnement bij SEO Tekst Atelier? 

Bij een blogabonnement bij SEO Tekst Atelier ontvang je per maand 1, 2 of 4 blogs per maand, afhankelijk welk blogabonnement je afsluit. Wanneer je besluit een van onze blogabonnementen af te nemen, beginnen we met een strategiesessie. Hierin bespreken we samen met jou je doelen, je verwachtingen, wensen, producten, diensten, concurrenten en doelgroep. Aan de hand hiervan gaan we op zoek naar een match met onze copywriters uit ons team, iemand die affiniteit heeft met jouw vakgebied. Want zo zorgen we ervoor dat de blogs voor jouw website helemaal passen bij jou. 

Vervolgens maken we een contentkalender op basis van het zoekwoordenonderzoek dat we voor je doen. Hierdoor weet je precies wat voor blogs je kunt verwachten. En dan begint de magie: het schrijven van de blogs. Onze journalist duikt in de materie en creëert een blog waar jij (maar vooral je doelgroep) blij van wordt. Je bent de eigenaar van deze teksten, je bent vrij om je eigen naam boven het artikel te plaatsen en deze te delen via je socialmediakanalen en nieuwsbrief. Dit moedigen we je juist aan om te doen, want dit is een van de dingen om meer lezers te krijgen na het publiceren van de blog. 

Natuurlijk wil je ook weten hoe je blogs het doen, wat de resultaten zijn. Dus krijg je tijdens het abonnementsduur twee rapportages met de resultaten.  

Hoeveel kost een blog? 

Hoeveel een blog kost, hangt af van het blogabonnement dat je kiest. Zo is het voordeliger om door ons meer blogs per maand te laten schrijven, dan wanneer je voor maar één blog per maand kiest. Bekijk hier onze blogabonnementen om de actuele prijzen te zien. 

Wat zit er nog meer inbegrepen bij een blogabonnement?

Een blogabonnement bij ons is inclusief:

  1. Het aantal afgenomen blogs van 700+ woorden per blog
  2. Een blog strategiesessie
  3. 6 maanden contentplanning
  4. Een zoekwoordenonderzoek
  5. Zoekmachine optimalisatie
  6. 22 SEO Quick Wins om naast het bloggen zelf toe te passen
  7. 2 rapportages met de resultaten

    Ben je geïnteresseerd in een blogabonnement? Plan dan nu een gratis strategieafspraak in.
Reactie plaatsen